torsdag 26 februari 2009

Roger Wallis och blommorna

Efter dagens förhör i TPB-rättegången har Roger Wallis fått en stor fanskara. På Facebook finns redan ett antal fangrupper, bl.a. “Roger Wallis for President” som efter några timmar hade 160 medlemmar , “Roger Wallis is awesome” med 350 medlemmar (och som ökar mycket kraftigt för varje minut) och gruppen “Skicka blommor till Roger Wallis fru”. I slutet av förhöret frågade han nämligen om rätten kunde skicka blommor till hans fru, vilket rätten inte hade någon budget för. Istället har det upprättats en blomsida för Roger Wallis fru. I skrivande stund har närmare ett hundratal blommor skickats till ett värde av 25 000 kronor. Svenska Dagbladet tog snabbt upp det hela i en artikel. Var det så här 70-talet kändes, när marknadsfundamentalismen krockade med ideologier om samhällsnytta och kollektivism? Oberoende av vad man tycker om dagens förhör måste man konstatera att det stöd Wallis får just nu visar att han på något underligt sätt blev den vanlige fildelarens representant. Vad var det han sade där: “Vilka människor. God bless Sweden.” Det krävs en Wallis för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du blev inte tillfrågad som expertvittne själv? Ska bli intressant att se vad som händer på måndag...

Och vi syns på dansgolvet på Berns ikväll?

A sa...

Jag ser det som en fjäder i hatten att jag inte har blivit tillfrågad av någon av sidorna att vittna för "deras" sak. Det visar att jag trots allt står någonstans i mitten på det hela. Det är bra. Eller så är jag fullständigt ointressant. Fast jag väljer det första. :)

Inget dansgolf för mig du... Förkyld och indignerad å det grövsta.

Anonym sa...

Haha, ja ingen av sidorna litar på att du ska föra fram just deras åsikter.

Synd! Hade varit kul att svänga till bigbeats med dig också! Såg bara att du var attending på facebook... Du har ingen biljett över då...?