onsdag 10 september 2008

DMD!

Har just avslutat första föreläsningen med ettorna på DMD i Hultsfred. Fortsätter imorgon, men måste bara säga att det var otroligt kul! Jag har pratat virtualisering, digitalisering, decentralisering, Web 2.0, mashups, konsolidering, konvergering, industriella system och en massa andra saker. Jag tror faktiskt aldrig jag har sett ett gäng som antecknade så hysteriskt, nästan våldsamt flitigt. Hoppas bara att deras anteckningar blev lite mer strukturerade än mina whiteboard-teckningar... Imorgon blir det Celestial Jukebox, värdekedjor, Long Tail, sanktionsdirektiv, aggregatörer, white labels och mycket, mycket mer. Fint att komma på besök i den här lilla hålan. Men jag saknar sängen och kakelugnen ikväll.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jaha, jag tycker det verkar som att det var mera laidback på min tid. 2000 eller nåt. Men men, med George och Matte i gänget kunde inget tas seriöst. Hopppas allt flyter på, kund tyvärr inte komma på återträffen förra året, men tänker fortfarande på alla inblandade med jämna mellanrum. //Jens

A sa...

Hej! Long lost friend! Jo, nog fan var det mer laidback på den tiden... :)

Har du sett att vi ska ha en stor reunion i Sthlm den 14 november?

Unknown sa...

Hallå, näe, jag har helt missat det, har nog inte kvar samma mailadress längre, man köpte ju urler på fem år så de adresser man hade back in början av 2000 finns ju inte kvar längre. Vad är det som gäller så kan jag kolla med kalendern hur det ser ut. Stockholm är ju närmare än Hultan, så det känns ju lite lättare att ta sig dit.

A sa...

Kan du inte skicka ett mail till mig så får jag din adress och drar över en inbjudan?

daniel.johansson på musiclink.se

Anonym sa...

..Nämen Jens! Börjar bli gammal och nostalgisk? Nåja, Matte o jag var inte såååå faarliga... försökte få det trevligt bara ;-)
Kram George!
Hur är det med Daniel då?
Har varit i Hultan en (segelflyg)vecka i sommras, hälsade Matte, träffade Patrick...:
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1207247
Spelar och flyger mycket!

http://www.youtube.com/georgesipos
http://www.myspace.com/georgesipos
http://www.allears.se/MyPage.aspx?name=sipos
http://www.slicethepie.com/Music/ViewArtistProfile.aspx?id=7279

A sa...

Hej George! Det var länge sen! Allt är bara bra, bor i Stockholm nu för tiden. Kommer du den fjortonde förresten?

Anonym sa...

...jag är i Budapest till den 4:e december... jag och en annan (på dragspel) ska spela svenskt på gatorna, en sorts helsvenskt kultur-ambassadörer. Spelar Taube, Rammel, Göinge-flickorna, ABBA...etc etc. 2-3 timmar svensk-kulturskatt...
"Zvennarna" heter vi då ;-))
...förresten, Jens: Jag tar ALLT seriöst! Det bara att det ser inte ut som...;-)...eller kommer ni ihåg när den flickan berättade om Internet-handeln...och glömde SEX...hahaha, det utgör fortfarande ca 30-40 % av det hela.
Mycket av det Matte&jag sjabbade om blev ju sant senare...nåväll, ska lägga upp på YouTube nåt från Budapest när vi kommer hem!

så lång George