lördag 20 september 2008

Det andra hemmet

Ute på resa igen då. Karlskrona och föreläsning på filmfestival. X2000, sent som vanligt, ombyggnationer och signalfel o.s.v., men uppkopplingen fungerar ovanligt bra. Kom just på att oberoende av vart jag är så känner jag mig alltid lite mer hemma när jag sitter med min Latitude. Man kan ju ha lite olika förhållningssätt till sin dator, en del ser det kanske bara som ett verktyg, men för mig är liksom alla mapparna och bilderna och programmen och texterna och skrivbordet och bokmärkena som ett "andra hem". Jag spenderar åtminstone 10 timmar om dagen i det andra hemmet, går omkring i det, möblerar om, städar, slänger bort skräp, fixar nya prylar, pratar med vänner, tittar på TV, lyssnar på musik, skriver, läser, tittar på foton, jobbar, leker o.s.v. Faktum är att jag kan se rätt mycket likheter mellan hur mitt andra hem och mitt första hem ser ut (om jag nu kallar min lägenhet för mitt första hem), och hur jag är och känner i båda. Skönt att  alltid kunna vara hemma.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hörredu du hehe, ditt andra hem är endera boken eller datorn eller gitarren sen du va typ 6 år så.....det ja kommer ihåg var att du endera läste eller spelade gitarr. Vi hade ingen dator för det var stenåldern ...du är där texten är . Punkt.

Kram!

Unknown sa...

punkten står för att inget har ändrats ett skit du är exakt samma bara det att du hittat texten på datorn å då är de ditt hem...men för mig din syster som levat med dig hela livet så har du alllllltid varit text å musik. För det var hur jag såg dig. Men idag ser jag även en Daniel utan text.

Kram!