torsdag 27 november 2008

Konferensande

Mina presentationer gick bra idag, de verkade nöjda. Trevligt allting faktiskt, och nu lite slapp på hotellrummet innan det beställda minglet och middagen ska genomföras. Enligt lociloci befinner jag mig vid Kallaxhedens Naturreservat. Det är kallt. Det är snö.

Det är ju då IT-branschen jag har föreläst för idag. Mycket roligt, för flera kom fram efteråt och sade att de hade komma på många bra idéer på hur de själva kan förändra sina affärsmodeller när det gäller programvaror, licenser och system efter att jag berättat om Headweb, Spotify, Hulu.com, TDC Play, Star Wreck och många fler saker. Jag har sagt det förr. IT-företagen och musikbranschen borde träffas på konferens lite oftare. Kanske ligga lite med varandra. Sånt är bra för att lära kännas. Har jag hört.

Inga kommentarer: