tisdag 8 juli 2008

Heltokigt

Hade ingen aning vad jag skulle förvänta mig igår, annat än att det skulle svänga. Träffade några vänner och kollegor som sade samma sak innan konserten, ingen hade nån koll, några RIKTIGA fans, eller vad sägs om att döpa sin son till Bootsy? Det är faktiskt sant!

Konserten var en ren James Brown-tribute. Började med ett gäng rappare som gjorde sina egna versioner av gamla JB-låtar, och sen, sen, helt plötsligt står folk från Public Enemy på scenen!! Helst skulle jag ha viljat spela in hela setet men min numera gamla telefon har alldeles för lite minne, här är i alla fall bildbeviset. (Ja, jag vet, jag höll mobilen fel väg...)


James Browns fru var där, James Browns syster var där (James Browns syster var där!!), och Bootsy stod längst bak och mös med sin bas. Allt hade varit perfekt, om bara Bootsy hade spelat några av sina egna låtar också... Jag misstänker att alla trodde att åtminstone NÅN låt skulle komma från Rubber Band-tiden. Jag ville ju se Stretchin Out! Nåväl, jag fick ont i håret i alla fall...

Inga kommentarer: